Het belang van een herkenbaar logo
het belang van het een herkenbaar logo
Miljoenen mensen maken gebruik van internet. En dan heb ik het alleen al over de gebruikers in Nederland. Deze gebruikers zijn op zoek naar informatie, nieuws, producten en daarmee misschien wel naar jouw webshop.
Tussen al die 1000-en items, websites en blogs moet jij ergens opvallen. Een logo is een manier om dat te doen.
Logo
Waarom een logo?
Misschien denk je: “ik heb al een unieke naam voor mijn bedrijf en website, waarom nog een logo”? Op zich een goede vraag. Veel bezoekers kijken onbewust naar ordelijkheid. Is de huisstijl in orde, bevallen de kleuren me en wat spreekt het bedrijf of website uit.
01
Consequent
Een logo spreekt iets uit. Naast een consequente huisstijl met een correcte kleurencombinatie trekt het logo je klanten over de streep om verder te kijken. Daarom is huisstijl en logo onlosmakelijk.
Komen de kleurstellingen overeen? Komt het design van de website overeen met de de toegepaste stijl van je logo? Zo straal je onbewust betrouwbaarheid uit.
02
Gratis logo
Heb je geen budget voor een logo? Dan kun je op een van de gratis ontwerpen die je op internet vindt gokken. Er zitten absoluut goede bij. Ik zal hier later een aantal gratis logo makers adviseren.
Bedenk wel dat gratis of low budget ook betekent: minder uniek en het kost tijd om het goed te doen. Tijd die je wellicht beter kunt besteden.
03
Design
04
Conclusie
Een gemiddeld logo kost tussen de 70 en 210 euro. Dit klinkt veel, maar je krijgt er dan wel de diverse formaten voor briefpapier, website en social media bij. Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? We horen graag je ideeën.
Laten we aan de
gang gaan!
Of je nu interesse hebt in een nieuwe website, een SEO vraag hebt of foto’s nodig heeft voor uw website, shop of voor in een lijst. Laat het even weten. We komen snel met een antwoord.